FOLLOWER !

2011 hidupku , 2012 menyusul tiba ...



sekarang da 31/12/2011 ? 2012 coming soon tomorrow ? serious ? serious ? macam baru semalam aku masuk form 5 je . ehhh ? macam tipu je ayat tu . hohoho but memang terasa cepat masa berlalu . 2011 banyak memgingatkan aku pada peristiwa-peristiwa yang agak menyedihkan ? ahh ? tetiba sedih ? selalu orang cakap hidup dia mesti penuh dgn kebahagiaan ? ehh nak buat macam mana memang 2011 hidup aku  memang agak malang -,- yeke ? yela rasanya . aku taknak ungkit kisah lama . tapi kisah2 yang sedih tu xmungkin aku lupakan . susah aku nak lupakan . adakah aku salahkan takdir ? tidak sama sekali ye !! aku tahu dugaan yang menimpa aku mungkin ujian atau balasan dari ALLAH S.W.T kepada aku sebagai hambanya . sejauh mana iman kekuatan aku untuk menempuh semua itu terletak pada diri aku sendiri . perkara-perkara tu banyak mengajar aku erti kesabaran . kesabaran yang terlalu tinggi . kalau kau lembik . cnfrm aku cakap kau xboleh nak tempuh macam aku . aku ni pon just manusia biasa kekadang tu "ter"putus asa jugak sekejap bila dugaan datang menimpa . tapi aku bersyukur sebab family aku yang banyak support aku . dorang bagaikan tulang belakang aku , time aku jatuh tersungkur . dorang yang tarik aku balik naikkan semangat aku . thnk mama , papa , abang and adk :) tanpa korang mesti aku da hanyut dalam keputus an asa an . eh perkataan apa tuh ? bedal jela ! hewhew .  aku ingat lagi macam baru semalam orang hina aku , macam baru semalam orang jatuhkan maruah air muka aku , macam baru semalam aku menangis bila orang dajalkan aku . macam baru semalam aku mengadu dekat mama yang aku xtahan nak hidup . macam baru semalam aku nampak orang duk jeling-jeling aku . macam baru semalam engkau engkau gelakkan aku sindir2 aku cakap aku macam macam sampai aku da mula rasa aku bukan manusia yang berguna , macam baru semalam aku mintak mama suruh pindahkan aku ke sekolah lain sebab aku da xtahan mendengar cemuhan orang , macam baru semalam pegetua bagi aku cuti 2minggu untuk tenangkan diri aku sebelum aku menduduki spm . macam baru semalam kawan2 aku biarkan aku keseorangan bila aku sedih . macam baru semalam aku nampak kawan2 aku mengata belakang aku . aku xpernah salahkan kau kawan . sebab aku tahu . manusia macam aku memang susah orang nak terima . memang susah . tapi aku ragu2 . adakah korang kawan aku yang sejati ?? PIKIRLAH SENDIRI ? lagipun aku bukanlah orang yg penting bagi korang kan sekarang ? ayat aku macam kecewa je kan  ? yesss ! aku mengaku dan sangat mengaku aku kecewa dgn korang . ! #SERIOUSLY ! even aku tahu ramai yang benci aku tapi aku tahu lebih ramai yang masih boleh terima aku . now masuk 2012 tepat 1 haribulan . insyaallah aku akan memulakan hidup baru . hidup yang lebih better dari sebelum ni . aku pun da dapat kerja baru . alhamdulilah amin :) . kawan lama aku yang byk tolong aku sekarang . thnk korang even 5tahun kita berpisah , tapi aku ingat janji2 kita " SEJAUH MANA KITA PERGI , KITA PASTI SATU HARI NANTI KITA AKAN BERJUMPA LAGI , LEPAK SAMA2 MACAM SEKARANG , " and now aku bersyukur ALLAH S.W.T da kotakan apa yang kami semua inginkan . and azam aku pada tahun 2012 ??? tettttttttttttttt mana boleh bagitahu . xsyok laa kan . biar antara aku dgn yang maha berkuasa je tahu . so azam korang apa ?? aku nak tahu jugak xkira xkira . haha yang pasti aku tahu mesti azam korang nak jadi baik lebih baik dari sebelum ni kan ? samalah macam aku . kita manusia biasa xsempurna even kita sendiri nak diri kita sempurna tapi tetap ada cacat celanya :D YEAHHHHHHHHH SELAMAT TAHUN BARU <3

AFFIQ ARRAHMAN|AA| ;)

No comments:

Post a Comment