FOLLOWER !

metrosexual trend




Salam dunia salam satu malaysia . ghituwww ~
Dunia penuh glamour , penuh populariti , penuh trendy , penuh metropolitan adalah dunia yang paling hebat! Pakaian  jenama gucci , prada , calvin klein dan jenama terkenal lain dah sinonim dan sebati dengan kaum wanita bekerjayaan . but kalau itu pemikiran korang , korang silap . sebab apa ? sebab lelaki zaman sekarang pon sudah pandai bergaya dan trendy juga telah berdiri sebaris dengan wanita-wanita untuk menjaga penampilan dan kebersihan diri . Tak percaya ? kalau takpercaya kau punya pasal . maybe kau duduk dalam gua kedaung aku rasa ! lewls , act taklah aku nak bercerita pasal pakaian berjenama mewah or apa apa mengenai fashion , tapi aku nak cakap pasal lelaki dengan makeup ? apa kena mengena ? percaya atau tidak lelaki jugak sudah pandai menjaga penampilan diri seperti memakai bedak , pelembap muka dan lipbalm ? hohoho memang agak pelik bunyi tu tapi hakikat sebenar benda tu dah jadi rutin kaum adam zaman sekarang , tidak mustahil sebelum lelaki berangkat ke kerja sempat mengenakan makeup dimuka , tidak mustahil dalam beg sudah lengkap dengan compact powder dan lipbalm sebagai penyelamat untunk menutupi cela dimuka dan kering dibibir . tidak mustahil juga losyen pelindungan UV sebagai alat terpenting bagi mereka . Bagi aku , taksemua lelaki berani mengenakan makeup sebelum berhadapan dengan masyarakat sebab pemikiran yang masih cetek dan kolot atau takut kelihatan muka nampak janggal bila mengenakan bedak asas dimuka . itu semua mengikut kehendak dan pendapat masing-masing . Aku yang lelaki ni pon (lelaki ke) ??? lelaki lah gila ! haha . tetap mengenakan makeup sebelum pergi kemana-mana atau tempat tertentu . Tempat tertentu je hokayyy ! bukan setiap masa . time tidur takkan nak pakai makeup ? tidak lerrrr , cukup dgn pelembap muka atau masker plus timun dimata sudah memadai . and aku nak share jugak produk2 makeup yang aku gunakan sebagai base makeup dan penjagaan kulit serta rambut : lihat bawah


SimplySiti C Bright Cream

Simply siti yalsss ! kau ada ? semestinya korang tahu kan simplySiti jugak ada mengeluarkan produk seperti bbcream acne solution and new age but i lebih prefer pakai yang c bright . why ? i dnt know ! maybe final effect yang buat muka kita nampak flawless dan dapat cover2 bekas jerawat serta bintik2 hitam atau cokelat atau merah atau apa apa jela segala bintik yang kau ada ! hahaha . beli je kat watson dah boleh dapat harga RM50+ . bukan mahal mana pon . next !

Pro Longwear Foundation (mac)

Mineralize concealer (mac)

aku takpayah mention produk ni pon korang mesti dah tahu but memang produk ni agak mahal . depend lah ikut kemampuan masing-masing . kalau mampu beli , kalau xmampu kau diam diam je k ? haha . For me , mac makeup seperti foundation serta concealer amatlah penting . tapi aku taklah pakai selalu mac ni , jimat jimat . simpan je sebab bila ada event apa apa je aku pakai . selalunya cukuplah sekadar SIMPLYSITI dimuka ! Concealer juga penting untuk sesiapa yang mempunyai lingkaran hitam dibawah mata . alaaa yang macam mata panda tu(eyebag) concealer ni lah yang akan jadi penyelamat korang . next next !!


Lipbalm (maybelline)

hokay sebenarnya ni yang paling wajib bagi diri aku , untuk aku jela . untuk korang aku taktauu ! sebab bibir aku memang cepat kering dan mengelupasss , ewwwwww ~ sooo lipbalm ni sangat membantu . taktahulah asal maybelline punya lipbalm sebab banyak dah lipbalm aku guna tapi macam takberminat . rasa dia pon sedap . macam macam flavour ada ! boleh pilih . macam aiskrimmm . aummmm . kalau korang nak tahu , masa sekolah dulu , benda alah ni setiap hari aku bawak kat sekolah , kejap kejap masuk toilet , kejap kejap pakai lipbalm ! nampak tak kat sekolah pon dah pandai memondan ! hahaha ! gurau2 .! kau ingat pondan je ke pandai pakai benda2 ni semua ? lelaki pon ada okay ! ADA OKAY ! marah jap* hehe yang paling tragis , aku memang suka rasa rasa dengan lipbalm ni . entah itu tabiat pelik aku . kalau boleh aku nak makan je lipbalm ni ! mcm cokelat ! jangan tiru aksi ini* hewhew


Vaseline

yang ni lagi satu tabiat pelik aku . memalam sebelum tidur aku  kena pakai benda alah ni dekat bibir . pakai tebal2 lagi best sebab nampak bibir kau sangat AJ(angelina jolie) lol ! taklah ! pakai before tidur , esok korang bangun bangun je nampak bibir korang cantik dan berwarna pink pink je . try lah ! kat watson ada jual ! . seterusnyaaaaa !


shampoo

Diakibatkan rambut aku jenis yang bercolour , cepat patah dan gugur . sikit2 jela gugur . aku amalkan ni ! bau  shampoo ni sangat wangi memang aku suka ! so far aku pakai okey lerr . okey okey je . after far aku taktahu apa jadi ! haha . okay done !

tuu je yang aku boleh share dengan korang ! see you later ! byeee ~









No comments:

Post a Comment