FOLLOWER !

opssssss!

okay ni yang kali ke tujuh aku tulis , enam kali sebelumnya aku tulis asyik padam je .. apa masalah ? sakit?selama ni takde pon otak sebenak macam ni bila nak update blog . kau makan apa affiq harini ? takpun pepagi dah skodeng orang? tu yang hidup takberkat ? okay itu carutan yang agak keterlaluan ! LOL hummm sebenarnya banyak cerita aku nak luahkan tapi kenapa aku rasa bersalah nak cerita ? sebab aku  takot nanti bila aku start meluahkan ada je yang terasa , aku taknak orang cakap aku ni jahat or suka kondem orang , siapalah aku nak judge orang tapi siapalah engkau nak buat orang macam tu ? kadang-kadang dengan manusia ni , kasi kepak nak peha , kasi kereta nak rumah ? EH ? aku ni lebih suka guna cara "carut terus" sebab aku bukan je yang "PENDAM" ye ? opppsss mesti ada yang terasa bila baca ni ? hahahahahaa !! jangan gelak , control sikit kiri kanan ada orang wak ! 

Dulu aku dah puas weh kena pijak dengan kawan sendiri , selama 3tahun aku biar je orang pijak aku , orang hina aku , orang pandang rendah kat aku , memang aku akui dulu aku lemah kot dan siapalah aku nak dibandingkan dengan korang yang berpuluh-puluh tu ? yela orang melayu , bila ada geng mulalah menyalak macam anjing feeling kau paling kuat tapi bila sorang-sorang , aku rasa kalau ada lobang kecik pon kau sanggup menyorok sebab pengecut ? kan ? okay malas nak ungkap benda yang lepas . lupakan pasal tu ..

hahahahahha ! asal aku gelak ? okay masuk perenggan ketiga baru aku nak cerita benda yang aku nak cerita ? apa ayat aku ni ?? korang faham ke ? mukadimah pembuka bicara terlalu panjang hari ni . sebenarnya aku agak terkilan dengan sikap sikap manusia yang terlebih ego dan pentingkan diri . Bukan aku nak kutuk tapi aku takboleh bila orang hina orang lain depan aku , ya allah !!! memang aku cakap aku nak kasi kaki je dekat kau!! Nasib baik kau tergolong dalam insan-insan yang lemah , kan cakap aku "dayus" pulak , EH! gitu! hope kau sedar apa yang kau buat tu sebenarnya ada ramai yang terasa , bukan aku sorang je tapi orang lain jugak , aku harap kau berubah lah , jangan sesekali pandang orang terlalu hina sebab kita ni sama je dik , dari tanah jugak ! ke badan kau diperbuat dari sutera ke ? emas ke ? takkan ? so jangan berlagak , sekaya-kaya kita , yang dicari dan dikira nanti bukan harta tetapi amal ibadah kita . aku malas nak bukak ceramah free kat sini kang cakap aku ni nak jadi ustaz . just nak menasihati taksalah kan? So uollsss ! beli cermin yang seringgit tu pun dah okay untuk cermin diri tu , kalau rasa ego tinggi , beli cermin sebesar tandas pavi tu okay ? muah sikit! XOXO KBAI

2 comments: