FOLLOWER !

adakah ini hidayahmu ?



adeh kalau jari jemari aku dah strt nk berblogging mesti ada something kan kan . entah lah asal aku teringat mimpi malam tadi . isteri .. anak .. anak .. dan anak .. aku jadi ayah ? suami ? what ?? macam pelik je mimpi macam tuh ? tapi rasa happy pon ada ? memiliki keluarga bahagia ? tapi tapi tapi ? mampu ke aku nak memiliki macam tuh ? kalau tak memiliki pon melalui pon da cukup bagi aku -,- maybelah !? hmmm tapi tapi tapi , perkataan TAPI tuh berlegar-legar dalam fikiran aku . fullstoppp !! aku penat bertapi-tapian . now memang seriously pintu hati da terbuka untuk perempuan . da tiba saatnya perempuanlah sepatutnya disamping aku , disisi aku , dihati aku , dihidup aku :( yeah maybe selama ni life aku da banyak tunggang terbalik . i admit about that ! and i know apa yang aku rasa sekarang adalah hidayah daripada ALLAH SWT untuk aku . dulu pernah terfikir tapi belum bersedia . now aku da tekad sangat tekad terlalu tekad yang hati aku akan dimiliki oleh manusia yang bernama WANITA SEJATI ! dan hanya satu ! satu ! bukan dua mahupun tiga . " okay affiq kau da terlalu jauh merepek " hati berbisik . noooooooooooooooooooo ! aku xmerepek . aku yakin aku xmerepek . benda macam ni aku xmain - main hokay ! serious aku nak berubah . selama ni cukup orang pandang jijik kat aku , aku tahu diri aku masih mentah dan mungkin aku lemah tapi xsalah aku berusaha daripada xbuat apa apa ? daripada bergelumang dgn dosa ? daripada terus dipandang hina ? aku tahu bukan mudah . memang . memang terlalu banyak cabaran yang akan aku tempoh for the next day but aku da serik . hidup aku xpernah tenang selama ni . hidup aku xpernah rasa TENANGG ! sampai bila aku nak macam ni ? sampai tua ? kalau difikir - fikir balik . berapa timbun dosa aku aku da kumpul ? berapa guni dosa aku da pikul ? terlalu banyak . sangat banyak . bila aku teringat muka mama , papa , aku akan nangis , aku nih anak xguna kan ? memalukan keluarga ? mencemarkan nama keluarga . aku tahu itu . aku tahu , after dapat mimlpi tuh aku bukak youtube . cari apa apa maklumat yang boleh berikan aku semangat dan menyokong untuk aku berubah dan mungkin da tertulis dan ditentukan olehNYA aku terjumpa satu video daripada seorang ustaz . aku dengar satu persatu tiap perkataan yang keluar dari mulut dia . bila aku dengar .betapa malunya aku terhadapNYA . betapa rendahnya darjat aku , betapa khilafnya diri aku , aku rasa akulah manusia yang paling jijik kat dunia ni . aku ulang-ulang video tuh banyak kali . setitik demi setitik airmata aku jatuh . "YA ALLAH AMPUNKAN DOSAKU " perkataan tuh yang keluar dari mulut aku . benda macam ni aku xboleh nak kata apa . aku try slow slow mungkin baru boleh sebab aku takut kalau terlalu cepat perubahan macam ada benda yang xkena . tapi aku harap support lah aku . supportlah :( KBYE !

No comments:

Post a Comment