FOLLOWER !

ALLYSA 1 & 2

BAB 1



Pagi-pagi  kelam kabut izz bangun bila terlihat jam di dindang tetap pukul 8 . "ya allah , lagi sejam class nak start" kelam kabut izz bangun pergi masuk bilik mandi sepantas kilat . siap-siap then pergi college . pertama kali izz taksempat nak jamah makanan didapur akibat dah cuak sangat takot lambat ke class . sampai college terus cari parking kereta , "asalahhhhhhhhhhhhh kereta banyak sangat ni , class nak start lagi 5minit tolonglah tolonglah aku dah lambat ni" izz berkata-kata dalam hati , dalam keadaan kelam kabut , kereta izz hampir melanggar sesuatu , "puppppppppppppppppp" cecepat izz break , izz terus keluar dari kereta " woiiiiii , kau buta ke ? nak lintas jalan pon agak-agak lah ? takboleh pandang kiri kanan ? memang mak bapak kau buat jalan ni kan ? " izz terus maki  gadis yang terduduk di depan keretanya . tanpa belas kasihan izz masih ditempat yang sama , masih takbuat apa apa .dalam keadaan yang kalut gadis tu tenung izz dan kelihatan sedikit terkejut " izhar kan ? izz kan ?" , pertanyaan gadis tu tak dijawab oleh izz , Izz agak terkejut lalu membutangkan matanya , dalam hati  izz "kauuu ? kenapa kau ada kat sini?" izz menyoal dirinya , lalu izz terus kembali kedalam kereta dan terus pergi dari situ . izz masih didalam kereta , masih keliru dengan apa yang berlaku , adakah ini mimpi ? "aku bermimpi kan? aku bermimpi , ye aku bermimpi ," izz bermain kata-kata dengan dirinya . izz capai beg sandangnya lalu keluar dari kereta dan menuju ke class. "Abislah aku kena terkam dengan sir , dah lah lambat , ahhhhhhhhh  benci betul lah ! " izz menuju ke dewan kuliah lalu membuka pintu utama , kelihatan sir jamil berada disitu " ehhh awak , awak oiii , yang lambat tu , sini kejap , ewah ewah sesedap rasa je masuk then terus duduk? " sir jamil bersuara . "matilah aku ., habislah aku" izz mula bergetar-getar dgn kata-katanya sendiri . "Asal lambat? awak ingat college ni bapak awak punya ? berapa besar share saham bapak awak pegang sampai awak boleh buat peraturan sendiri datang lewat ? huh ? " pedas sungguh bahasa sir jamil . izz mampu tunduk dan tidak berkata apa apa . "baru saya tahu , saya mengajar student bisu dan pekak selama ni ! saya tanya awak ni ? awak dengan ke tidak ?" sir jamil bertanya kembali . "Saya tahu saya salah , saya takkan buat lagi . maafkan saya ." izz terus meminta maaf , " hesss kalau ikut kepala angin aku , aku tumbuk je muka kau , main bapak-bapak pulak ."izz berkata dalam hati . "Dahlah pergi duduk sana ! " izz hanya menuruti kata-kata sir jamil . Dalam masa yang sama , izz masih teringat apa yang terjadi di parking tadi , masih terbayang wajah gadis yang dilanggarnya , masih tertanya-tanya adakah itu mimpi atau kenyataan ? "ya allah,kenapa dia muncul balik? kenapaaaaaaaaa?" izz bingung memikirkan hal itu , Tiba-tiba kelibat seorang gadis masuk menuju kedalam dewan lalu bertemu dengan sir jamil , izz masih kaku tunduk sambil memikirkan hal itu , "okay class , harini kita ada student baru , kenalkan ini SITI NUR ALLYSA BINTI ALIAS" sir jamil bersuara , izz terus tepanar dengan kata-kata sir jamil lalu tepat mata izz memandang gadis itu "LYSAAAAAAAAAAAAAAA ? " izz bersuara kecil , izz kaku "memang betul tanggapan aku , itu Lysa , apa dia buat katsini ?izz bertanya dgn diri sendiri .

BERSAMBUNG ~





BAB 2



"Oitt , sorang - sorang je ? Julia mana ? awek kesayangan kau tu ? selalunya tergedik-gedik dia sebelah kau " imran bersuara . kalau korang nak tahu , imran ni kawan baik izz , kawan sejak dari tadika lagi . Izz masih mengelamun tanpa perasan kehadiran imran . " mak aiiii mamat ni , woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii izzzzzzzzzzzzzzz ! kau dengar tak? " imran menjerit betul-betul tepat ketelinga izz , "pangggggggggggggggggggggggggggggg" dengan rasminya , free2 penampar tujuh keturunan Tengku Izhar bin Tengku Tajuddin hinggap kemuka imran ! "kau dah gila ke tampar aku ?" imran berang "Lain kali , cakap elok2 , aku tak pekak" izz bersuara . "eeeeeeee kau ni kan , sakit tahu tak" imran mencebik . "alololololo sayang , sorry lah , aku xsengaja . meh sini meh duduk sebelah aku ," izz buat muka ala-ala panda sambil memujuk imran . kau ingat kau comel ? "wehh , aku nak cakap something dekat kau , tapi kau janji hal ni cuma rahsia antara kita , cuma kita je yang tahu ? semua orang tak boleh tahu termasuk Julia ! okay " izz berkata . izz mula berbisik lalu bercerita .................................


" Makcik , saya nak air milo satu , dan nasi lemak ayam satu " lysa membeli makanan dikantin college , perutnya berasa sangat lapar . taktahu lah kenapa . lysa mencapai makanan tersebut lalu mencari tempat duduk . tanpa disedari lysa , dia terpijak air yg ada dilantai lalu terpelosok jatuh , semua makanan terlempar ke arah izhar . " aduhhhhhhh , ehhh awak ????? " lysa bersuara . "kauuuuuuuuuuu ? kauuuu lagi ?? " izhar naik berang . "kau ni apasal eh ? dari tadi cari pasal dengan aku ? apa masalah kau perempuan ? aku ada buat salah dekat kau ke ahhh "suara izhar bagaikan halirlintar . "awak , awak takkenal saya ke ? saya lysa ? saya ni lysa ! " airmata lysa mula menitis membasahi pipi . "Kenal kau ? apa kejadah aku nak kenal kau ? kau siapa ? perlu aku nak kenal kau ? apa faedah aku perlu kenal kau ? bodoh! " kasar sungguh bahasa yang dilemparkan oleh izhar . "awak , kenapa awak cakap macam tu ? awak , saya ni kannn ..... ! " tanpa sempat lysa menghabiskan ayatnya terus izhar mencelah "hey perempuan ! kau dengar sini eh , baju yang kau dah kotorkan ni kau tahu berapa harga ? aku rasa harga baju ni lebih berharga dari airmata palsu kau tu ! jangan nak pura-pura sedih lahhh! aku muak! " izhar mencapai beg dan pergi dari situ , imran hanya memerhati dan terus mengejar izhar . orang sekeliling hanya mampu melihat lysa menangis . " apa salah saya izhar ? apaaaaaaaaaa ?!! Lysa terus menangis tanpa henti .


BERSAMBUNG~

No comments:

Post a Comment