FOLLOWER !

ALLYSA 5

BAB 5


" mak timah ! mak timahhhhh ! tolong bukakan pintu tu ? " Tengku Marlia menyuruh mak timah membuka pintu apabila mendengar seseorang mengetuk pintu rumahnya . sambil menjamah buah epal yang terhidang , mata Tengku Marlia melilau ke arah pintu untuk melihat siapa yang datang . "siapa pulak yang tak reti tidur ni , malam malam datang rumah orang " desis hati Tengku Marlia . Mak Timah membuka pintu lalu melihat kelibat seorang gadis dipenjuru pintu . "auntieeeeeeeeeeeeeeeeee , Julia datang ni " tanpa segan silu , Julia terus masuk tanpa menyalam mak timah dan terus menuju ke arah Tengku Marlia . "Hey auntie , taktidur lagi ? dah lama xjumpa auntie , rindunyaaa . auntie sehat ?" Julia bertanya khabar sambil mengukir senyuman di bibir . "Julia , bakal menantu auntie , meh sini duduk sini sebelah auntie , kenapa ni datang rumah auntie malam2 macam ni ? ada apa ? auntie sehat je sayang ! " Tengku Marlia menyambut baik kedatangan Julia . "Julia rindu auntie sebab tu Julia datang . " Julia cuba mengambil hati Tengku Marlia . " Rindu auntie atau rindu Izz ? alaaa macamlah auntie tak tahu perangai Julia tu ", Tengku Marlia menduga Julia . "Auntie ni saje tau buat Julia macam ni , mana Izz auntie ?" Julia menanya . "seeeee , i told you , memang Julia rindu izz kan ? Izz ada je kat atas dalam bilik dia , dah tidur agaknya ." Tengku Marlia menjawab , "Tidurrr ? alaaaa cepatnyaaa , Julia nak naik atas kejap eh nak tengok bakal suami Julia , boleh auntie? ". Julia menanya sambil mengeyitkan mata kearah Tengku Marlia . "boleh sayangg , pergilah " Tengku Marlia cuma tersenyum melihat gelagat Julia.


"Lysa kau okay ? kenapa menangis malam-malam ni?? " mia risau melihat keadaan lysa yang dari tadi terperap dalam bilik . " aku okay lah mia , kenapa ? aku nampak tak okay ke ? " Lysa menjawab sambil memberi senyuman yang agak terpaksa . " Alaaa kau , jangan nak senyum sangat depan aku , senyum yang terukir diibibir kau tu , taksama dengan mata kau yang nampak sangat tandanya kau tengah bersedih , kau jangan tipu aku lah lysa , kau kenapa ni ? share lah dengan aku kalau kau ada masalah " mia terus mendesak dengan soalan . " hmm aku teringatkan ibu kandung aku , kau tahukan aku datang sini aku nak cari ibu kandung aku ? Dari kecil mia , aku takpernah tengok wajah dia depan-depan , aku teringin nak peluk dia mia , aku rindukan dia . macam mana keadaan dia sekarang . sehat ke dia ? hmm " lysa mula menangis sambil memegang erat gambar ibu kandungnya . " Kau nak cari dia katmana lysa ? kan pakcik ali dengan makcik seha cakap , dia tinggalkan kau dah berpuluh tahun dulu , kau nak cari dia katmana ? kau pon taktahu entah hidup entah tidak mak kau tu !" mia terlepas cakap yang membuatkan lysa terkecil hati . " mak aku masih hidup , aku dapat rasakan itu !!! " Lysa mula berang . "Maafkan aku lysa , aku taksengaja cakap macam tu , nanti kita sama-sama usahakan untuk cari mak kau okay ? " mia mengusap airmata yang ada di pipi lysa dan memeluk erat tubuh lysa . lysa hanya mampu menangis ..


"Bie , hey biee " Julia membuka pintu bilik Izhar lalu masuk kedalam bilik Izhar . Izhar terkejut dengan kedatangan Julia yang secara mengejut " You buatpe katsini ? pergi baliklahh! " izz merengus . "kenapa ni bie ? sayang datang sini nak jenguk bie , bie buat sayang  macam ni pulak kat sayang , hmm! " Julia saja berpura-pura merajuk didepan izz . " kau balik eh , aku malas nak hadap muka kau! pergi balik !!! " izz melenting , Julia tersentap dengan tindakan izz . " You ni kenapa eh ? I datang sini elok-elok , you nak maki hamun I , you dah kenapa ? " Julia merengek macam keanak-anakkan . " I takde mood malam ni , better you balik sekarang , I nak tidur esok pagi I ada class , pergi balik ! " izz malas melayan karenah Julia . " Sukahati you lah bie , esok jumpa kat college , Iloveyou Bie , muahhh ! " Julia membuat suara manja walaupun dalam hati terlalu sakit diperlakukan oleh izz sebegitu . " Dnt call me "BIE" lah ! I'm not your baby !!! goooooo !! " izz membutangkan mata kearah julia . Julia hanya mencebik dan terus keluar serta mehempas pintu bilik izz .


"Izz kau dekat mana ? aku dekat cafe ni , cepatlah aku bosan ni " imran menelefon izhar untuk mendapat kepastiaa keberadaan izhar . " Aku on the way datang sana , kau tunggu kejap " , Izz membalas ringkas " tak habis-habis dengan ontheway kau! sampainya tak jugak! cepat! " imran mematikan panggilan . Imran membelek-belek halaman buku dihadapannya sambil menunggu izz . " awak ! " tetiba suatu suara muncul dibelakang imran . " awak ? awak perempuan semalam tu kan ? " imran masih pelik melihat kedatangan lysa . " hmm ye saya , awak tolong saya boleh ? awak kasi surat ni pada izhar , cakap dengan dia saya kasi " Lysa menghulurkan sepucuk surat kearah imran . imran tidak mampu berkata apa-apa dan terus mengambil surat itu , " baiklah , hmmm tapi cik , cikkkkkk cikkkk ! " imran memanggil-manggil kearah gadis itu tapi kelibat gadis itu semakin jauh meninggalkannya . "Pelik betul perempuan ni ? yang si Izhar ni pon satu , apa dia buat kat perempuan ni sampai dia kasi surat segala bagai ni ? " imran mula berteka-teki apakah yang berlaku disebalik antara izhar dengan gadis itu ...

BERSAMBUNG ~

apakah yang tertulis dalam surat itu ? nantikan sambungannya :)


No comments:

Post a Comment